خانه » دسته‌بندی نشده » اجاره خانه در تورنتو

اجاره خانه در تورنتو

قول داده بودم در مورد اجاره خونه بنویسم. الوعده وفا!

خب من این خونه ای که در حال حاضردارم توش زندگی می کنم رو از ایران اجاره کردم. شرایطش رو بعدا براتون می نویسم، اما چیزی که از همون روز اول می دونستم این بود که: به زیر سقف این خونه، منم مثل تو مهمونم، منم مثل تو می دونم، تو این خونه نمی مونم (مرده شور ترکیب گوگوش رو ببره که ازش متنفرم!)

چند روز اول که هر وقت خواستم برم سراغ اینکار، همه بهم گفتند چه عجله ای داری حالا! کوووووووووووو تا یک ماه دیگه! همین جا بهتون یک توصیه کنم که البته نظرشخصی خودمه: پیدا کردن محل سکونتتون رو بذارید در اولویت. اینطوری هم فراغت خاطر بیشتری دارید، هم اینکه مثل من موقعیت های مناسبی رو از دست نمی دید.

هنوز ویزای بچه ها نیومده بود، من امیدوار بودم زودتر تکلیف بچه ها هم روشن بشه و از شما چه پنهون خیلی هم دوست داشتم که با علی یک خونه بگیریم. هزینه معقولتری رو پرداخت می کردیم و بنظرم اخلاقیاتمون هم جور در میومد. خوشبختانه ویزای علی  و سیامک خیلی زود اومد و همه مون رو خوشحال کرد. اما علی نظرش عوض شد و بمن گفت که خودم دنبال خونه باشم.

به یکی از دوستانم که با هم یک مدرسه می رفتیم (سنش از من بیشتره ولی مدرسه مون یکی بود) گفتم دنبال خونه هستم. اون هم گفت که اتفاقا یکی از آشنایانش جدیدا یک خونه گرفته و برای من تلفن اون Agent رو میگیره. توی این مدت خودم هم بررسی هایی کردم و این ماحصل اون بررسی هاست:

دو جور آپارتمان اجاره ای در تورنتو (و احتمالا بقیه نقاط کانادا) داریم. به یک سری میگن Rental و به یک سری میگن Condo. توجه کنید که این در مورد آپارتمان هست، وگرنه شما می تونید یک House کرایه کنید، یا یک Basement. هاوس معادل همون خونه های حیاط دار خودمونه، با این تفاوت که اینجا حیاطی نمی بینید. یک فضای سبز جلو و احتمالا عقب خونه است و خود هاوس هم به سه گروه تقسیم میشه: Town House ، semi -detach ، detached. تاون هاوس خونه هایی هستند که از هر دو طرف به خونه ای مشابه خودشون متصلند. semi یعنی از یک طرف متصلند و detached هم که از هر دو طرف بازه. بیسمنت هم، اونطوری که از اسمش بر میاد زیر زمینه.

اینجا اون بساط هایی که توی ایران در میاوردن، نمیشه درآورد. نمیتونید هاوس رو بکوبید و ۵ طبقه بسازید، یکیش رو خودتون بشینید و بقیه رو بدید اجاره! نهایت کاری که می تونید بکنید اینه که خونه رو دو طبقه اش کنید، باز نه به صورتی که دو تا واحد مستقل باشه. اینطور میتونه باشه که طبقه هم کف نهارخوری و نشیمن باشه، طبقه بالا اتاق های خواب. مثل دوبلکس های خودمون. سوالی که پیش میاد، پس نمیشه چیزی از این خونه ها رو اجاره داد؟ جواب اینه که چرا، توی هاوس میشه بیسمنت رو اجاره داد.

حالا برگردیم به آپارتمان. رنتال ها معمولا به شرکت ها تعلق دارن و کاندو به افراد. این رو بگم که آپارتمان ها توی کانادا، دارای یخچال فریزر و اجاق گاز هستند. فرقی هم نمی کنه رنتال باشه یا کاندو. در رنتال، لباسشویی مشترکه و ایرکاندیشن هم ندارن. شایعاتی شنیدم که بعضی رنتال ها ایرکاندیشن دارن اما با کسانی که ساکن این رنتال ها بودن حرف زدم، تکذیب کردن. رنتال ها متاسفانه معمولا کثیف هستند، و اینکه لباسشوئیشون مشترکه هم برای بعضی ها قابل تحمل نیست، می دونید که خارجی ها دستشویی که میرن… آره!

اجاره رنتال از حدود ۹۰۰ دلار شروع میشه تا جایی که من دیدم. البته ۹۰۰ دلاری دیگه خیلی داغون باید باشه. تا ۱۲۰۰ دلار هم توی منطقه خوب، این عدد بالا میره. معمولا هزینه همه امور رفاهی روی اجاره حساب شده و فقط شما بابت cable برای تلویزیون و اینترنت باید هزینه کنید.

اجاره کاندو، بالاتره، در تورنتو از ۱۵۰۰ دلار در محله North York شروع میشه. جدیدا بدلیل سوء استفاده ای که مستاجرین از صاحبخونه می کردن، هزینه برق رو جداگانه باید خودتون پرداخت کنید. به نسبت رنتال ها، کاندو تمیزتره و حتما لباسشویی و خشک کن اختصاصی برای هر واحد داره، ظرفشویی و ایرکاندیشن هم حتما داره. جدیدا مایکروفر هم به این مساله اضافه شده. البته فکر نکنید صاحبخونه عاشق چشم و ابروی شماست، این وسایل رو سازنده خونه توی خونه میذاره! این هم از قوانین اینجاست که سازنده خونه، تجهیزش هم می کنه و تحویل میده. کاندو معمولا دارای وسایل تفریحی از قبیل استخر سر پوشیده، سالن بدنسازی و جیم و بیلیارد و سالن پارتی و … هم هست. توی رنتال ها استخر معمولا سر بازه، و باز هم معمولا کسی ازش استفاده نمی کنه! وقتی محیطش کثیف باشه، شما می تونید با آدمهای این چنینی برید توی یک آب شنا کنید؟!

اتفاقی که افتاده بود، این بود که یک مجتمع بالای تقاطع خیابون استیلز و یانگ تازه داشت occupy میشد. توضیح اینکه خیابون یانگ اینجا یک خیابون بسیار معروفه تو مایه های خیابون ولیعصرخودمون. شرق و غرب تورنتو بر حسب این خیابون تعیین میشه. Occupy هم که از اسمش معلومه، به معنی اشغال کردن. اینجا وقتی سازنده ای مجتمع رو میسازه، به مالکین اطلاع میده که بیان و خونه رو تحویل بگیرن و ساکن بشن. به این میگن occupy کردن خونه. وقتی ۷۰ درصد مجتمع occupy بشه، تازه سازنده میتونه بره شهرداری و تقاضای ثبت سند ملک رو بکنه.

این مجتمع که گفتم، چند مزیت داشت. اول اینکه نو بود، یعنی وسایلش و خود ساختمون استفاده نشده بود. دومین مزیتش این بود که هنوز کامل نشده بود و بنابراین می شد با قیمت مناسبتری اجاره اش کرد. سومین مزیتش این بود که هرچند جزء منطقه Markham حساب میشه، ولی با آخرین نقطه TTC (سیستم حمل و نقل عمومی تورنتو) فقط صد قدم فاصله داره.

اون اوائل که اومده بودم، تازه این مجتمع داشت occupy میشد و کاندوی یک خوابه رو میشد با ۱۳۰۰ دلار اجاره کرد. یکم که گذشت، دیگه مبالغ بالاتر رفتند و مشکل بزرگتر این بود که برای این برج ها، دائما متقاضی میومد و تا من یکی رو میپسندیدم، واحد اجاره می رفت. دردسری کشیدم توی اون چند روز و کلی هم قیمت بالاتر رفت تا بالاخره یک واحد یک خوابه، در طبقه ۲۷ برج جنوبی رو تونستم پیدا کنم. داستانی هم سر اون مقوله داشتیم، صاحبخونه بازارگرمی می کرد که کلی پیشنهاد دیگه هم دارم و … ولی به هر حال انجام شد.

از ذکر خاطرات که بگذریم، می رسیم به مقوله مسائل اجاره کردن. بطور کلی، هرگونه معامله ملک اعم از خرید یا اجاره، توسط Agent انجام میشه. یعنی بنده تا الان هم صاحبخونه ام رو ندیدم! ممکن هم هست که تا آخرش هم نبینم. مواردی رو دیدم که طرف خودش مستقیما اجاره میده اما اینکه چند و چونش به چه ترتیبیه، من خبر ندارم. این خونه ای که الان توش ساکن هستم، داستانش فرق داره که بعدا در موردش خواهم نوشت. خلاصه، هم شما که مستاجر/خریدار هستید باید یک Agent داشته باشید و هم صاحبخانه/فروشنده. جالب اینجاست که ممکنه این دوتا Agent همکار همدیگه باشند و در یک آژانس کار کنند. گفتم آژانس، به این نکته توجه کنید که برخلاف ایران که در هر منطقه، انگار بذر معاملات املاکی ریخته باشند و همینطور بنگاه املاک سبز شده باشه، تا جایی که می دونم کل تورنتو ۴ یا ۵ آژانس املاک بیشتر نداره. معروفترین هاشون هم Home Life و ReMaxهستند. تعداد بسیار زیادی مشاور املاک توی هرکدوم از این آژانس ها کار می کنند (مثلا در مورد هوم لایف، آقای مصطفایی می گفت ۸۰۰ مشاور املاک داره!). توی شهر هم شما راه به راه، عکس آدم های خندانی رو می بینید که تبلیغ کارشون رو می کنند ولی در پایین صفحه، لوگوی یکی از این آژانس ها چاپ شده.

خب، بعد از اینکه شما Agent خودتون رو انتخاب کردید (من آقای مصطفایی رو انتخاب کرده بودم)، این مشاور دسترسی به بانک اطلاعاتی تمامی املاکی موجود در تورنتو رو داره. بزرگترین بانک اطلاعاتی املاک کانادا در سیستمی به نام MLS نگهداری میشه. برای تورنتو، بخشی از این بانک اطلاعاتی در اختیار مشاورین املاک هست در آدرس http://www.torontomls.net. بله، شما بهش دسترسی ندارید! گفتم در اختیار مشاورین املاکه، نه شما! اگرمشاوری لازم بدونه، یک لیست از موارد موجود رو آماده می کنه و برای شما می فرسته. توی لیست، مشخصات کامل آپارتمان موجوده، چیزی مشابه این:

ad

(این یکی از مواردی بود که می تونستم ارزونتر بگیرمش ولی چون منتظر بودم، از دست رفت)

حتی اگر ملک چند تا تصویر داشته باشه، اون بالا سمت چپ این عکس ها نمایش پیدا می کنند. بعد مشاور برای شما وقت بازدید میگیره و به اتفاق هم میرید برای بازدید از ملک. همینجا بگم برخلاف مشاورین املاک ایران – که هیچ کاری نمی کنند – اینجا مشاورین املاک بسیار آدم های فعالی هستند. تمام کارهای شما رو اونها انجام می دن و البته اونطوری که من شنیدم، درآمدشون هم خوبه. بعد از اینکه ملکی رو پسندیدید، به مشاورتون میگید که از ملک خوشتون اومده. در این حالت مشاور شما با مشاور صاحبخونه/فروشنده صحبت می کنه تا از در دسترس بودن ملک مطمئن بشه. اگر همه چیز اوکی بود، پیشنهاد شما رو برای اون مشاور ارسال می کنه. معمولا صاحبخونه، یک credit check در مورد مستاجر انجام میده تا مطمئن بشه که مستاجر توانایی پرداخت اجاره رو داره، یا اینکه قبلا بدحسابی کرده یا نه. برای تازه واردین این مساله معنی نداره و بابت همین هم، اجاره خونه براشون سخت تره. راه حل در این موارد اینه که یا کسی رو که سرکار میره به عنوان guarantor معرفی می کنید و او هم باید پایین قرارداد ها رو با شما امضا کنه (اصطلاحا co-signer) یا اینکه اجاره چندین ماه رو جلوتر بدید (مثل من که ۶ ماه اجاره رو جلو جلو دادم). این مساله پرداخت اجاره بصورت پیش پیش اذیتتون نکنه. به هرحال این پول رو باید پرداخت کنید، اگر این پول توی حساب بانکیتون هم باشه، بهش آب سبیل هم به عنوان سود تعلق نمی گیره! بیزنس من هم که معمولا نیستید که بگید می خوام با پوله کار کنم! اینجا خیلی موارد با ایران متفاوته. بنابراین نه کسی رو به دردسر بیندازید نه زیر بار دین کسی برید.

این پشنهاد شامل یک سری اوراق هست که بین شما و مشاورتون رد و بدل میشه. عنوان شما به عنوان مستاجر در این قرارداد ها، Lessor و عنوان صاحبخونه، Lessee درج میشه. پایین تمام صفحات initial اسمتون (اول اسم کوچیک و اسم فامیل) رو وارد می کنید و فقط صفحه آخر رو امضا می کنید. معمولا اجاره خونه به صورت چک های مدت دار به صاحبخونه پرداخت میشه. همونطوری که قبلا گفتم، اگر چک شما برگشت بخوره هم شما و هم کسی که چک رو دریافت کرده باید به بانک جریمه بدید. معادل ۳۵ دلار و بنابراین این مطلب در قرارداد ذکر میشه که اگر شما چکتون برگشت بخوره، تاوان اون جریمه صاحبخونه رو هم شما باید بدید.

کلید های کاندو ها معمولا خیلی گرون قیمت هستند و امکان ساختن مجدد ازشون به این سادگی ها نیست. فقط مراکز خاصی و با اجازه نامه این کار رو انجام میدن، بنابراین صاحبخونه از شما یک ۲۰۰ دلار بابت حفظ این کلیدها ودیعه نگه می داره که اگر گمشون کردید، از روشون به هزینه شما بسازه.

این نکته ای که الان می خوام ذکر کنم، بسیار مهمه:

فرمی رو شما پر خواهید کرد به اسم فرم ۳۰۰٫ این، قراردادیه بین شما و مشاور شما. حتما حتما یادتون باشه که این فرم رو سفید امضا نکنید. من شانسی که آوردم، مشاورم آقای مصطفایی عزیز بود که خودش بند بند هرچی که داشتم امضا می کردم رو برای من توضیح داد. توی فرم ۳۰۰، جایی هست که مشخص می کنه این مشاور چند وقت مشاور شماست. مشاور قدرت بسیار زیادی داره و بنابراین توی این مدت زمانی که بهش وکالت میدید می تونه هر کاری از جانب شما انجام بده. آقای مصطفایی برای من توضیح داد که بعضی از همکاراشون، که متاسفانه همزبون ما هستند، این فرم رو از مستاجر یا خریدار سفید امضا می گیرن و با اینکار، عملا افسار این افراد بدست مشاور می افته. به هر دلیلی بخواهید مشاورتون رو عوض کنید، قانونا مجاز به این کار نیستید. در آن واحد هم توی سیستم املاک تورنتو فقط حق داشتن یک مشاور رو دارید، نه بیشتر! بنابراین خیلی دقت کنید که زمان محدودی رو – که خودتون تعیین می کنید – به مشاور وکالت بدید. آدم هایی مثل آقای مصطفایی ممکنه تعدادشون کم باشه و بنابراین حواستون ۶ دانگ بابت هرچیزی که دارید امضاش می کنید جمع باشه.

از تمام چیزهایی که دارید امضا می کنید، یک نسخه و یا حداقل یک کپیش باید تحویل شمابشه. باز هم اینجا همزبان های از خدا بیخبر ممکنه ازتون سوءاستفاده کنن. مراقب باشید، فارسی زبان های خارج از ایران می تونن بسیار آدمهای خطرناکی باشند.

در نهایت پیشنهاد شما برای صاحبخونه ارسال میشه. توی این پیشنهادی که ارسال کرده اید، یک زمان تعیین می کنید که تا فلان وقت (معمولا ۲۴ ساعت) صاحبخونه تکلیف شما رو روشن کنه. بعد از اون ۲۴ ساعت شمادیگه قانونا پایبند به اون شرایط نیستید و می تونید اون پیشنهاد رو کان لم یکن تلقی کنید، البته اگر بخواهید همچنان می تونید سر پیشنهادتون هم باشید اما به هر حال این راهیه که شما از زیر بار تعهدی که برای خودتون ایجاد کردید، رها بشید.

اگر صاحبخونه با پیشنهاد شما موافقت کنه، اون هم پیشنهاد رو امضا می کنه و به مشاورش بر می گردونه. در نهایت، شما خونه رو اجاره کرده اید. دو تا کار دیگه می مونه:

  • به بانک مراجعه می کنید و یک bank draft یا مانی اوردر، در وجه آژانس املاک صاحبخونه دریافت می کنید. این مانی اوردر مبلغ اجاره ای هست که با صاحبخونه توافق کرده اید که پیش پبش بپردازید. عرف اینه که دو ماه، ماه اول و ماه آخر رو صاحبخونه دریافت کنه، بیشترش هم غیر قانونیه. اما همونطوری که بالا هم گفتم، چون شما به عنوان تازه وارد سابقه اعتباری ندارید، مبلغ این مانی اوردر شامل اجاره ۶ ماه میشه (برای من). این رو هم بگم که می تونید بعدا برید از صاحبخونه بابت این مساله شکایت کنید! که معمولا کسی این کار رو نمی کنه، چون شما قراره حداقل یکسال با این آدم کار کنید و توی خونه اش بشینید. نکته مهم همونیه که بالا زیرش خط کشیدم. این مانی اوردر حتما باید در وجه آژانس املاک صاحبخونه باشه. در وجه خود صاحبخونه نگیرید چون باید مراحل قانونی طی بشه و به هر دلیلی با صاحبخونه به مشکل بخورید، دستتون به جایی بند نیست. در وجه مشاور املاک خودتون هم طبیعتا نباید باشه! مثال خودم رو می زنم، مشاور من عضو هوم لایف بود و مشاور صاحبخونه، عضو ریمکس. من مانی اوردر رو در وجه ریمکس گرفتم. مانی اوردر معمولا چند نسخه داره که یکیش متعلق به شماست و پیش خودتون نگهش می دارید.
  • این روزها باب شده که خونه رو مستاجر بیمه کنه. این مساله تقریبا اجباریه و از طرف صاحبخونه هم تعیین میشه. این بیمه برای اینه که اگر مثلا لوله خونه شما ترکید و به خونه دیگه ای آسیب زد، توسط بیمه جبران بشه. یا مثلا مهمون اومد خونتون و افتاد پاش شکست، هزینه درمانش رو این بیمه پرداخت می کنه. مبلغش هم برای من ۱۶۲ دلار شد، سالانه.

توجه کنید که کاندو، یک هزینه شارژ داره. پرداخت این هزینه شارژ بعهده صاحبخونه است، نه شما. نهایتا شما باید پول برق رو پرداخت کنید، در مورد خیلی از کاندوها این مبلغ هم بعهده صاحبخونه است.

نکته آخر هم اینکه مشاور املاک، نصف هزینه اجاره یک ماه رو از صاحبخونه دریافت می کنه. بعنوان مستاجر و بر خلاف ایران، شما چیزی نباید پرداخت کنید.

چقدر نوشتم!

پی نوشت: دوستانی که از من شماره آقای مصطفایی رو می خوان، توجه داشته باشن که برای اجاره کوتاه مدت ایشون خدماتی ندارند. فقط در صورتی که اجاره یکساله مد نظرتون هست با ایشون تماس بگیرید، در غیر اینصورت پیشنهاد می کنم از سایت http://vorud.com استفاده کنید.

۲۳۹ نظر

  1. خیلی تبریک می گم که تونستی آپارتمان مناسب پیدا کنی. و بسیار ممنونم که اینقدر اطلاعات رو با جزئیات نوشتی.
    خسته نباشی 😉

    • امير حسين روشناس

      ممنون سیامک جان، لطف داری.به امید خدا شما هم به زودی وارد میشید و خونه هم می تونید به راحتی پیدا کنید، مخصوصا که کسانی رو دارید که گارانتی تون کنن.
      راستی امروز با راجرز تلفنی صحبت کردم. برای اینکه جذب مشتری کنند، هیولا ترین سرویسهاشون رو برای ۶ ماه بهم مجانی میدن، توی همین آپارتمان جدید. اینترنت ۶۰ مگابیت با حجم دانلود ۳۶۰ گیگ (فقط متاسفانه آی پی اختصاصی نمیده). تلفن ثابت با همه نوع سرویس که من اسم خیلی هاشون رو هم نشنیده ام! و تلویزیون کابلی با حدود ۵۶۰ کانال. میگفت کامل ترین پکیج راجرزه و تا ۶ ماه هم مجانی. البته بعد از اون ۶ ماه، من یقینا کنسلش می کنم، چون ماهی ۳۲۰ دلار هزینه شه!
      ولی از الان برای اینترنته هیجان دارم! ۶۰ مگابیت!!!! فکر کنم کل پهنای باند ایران انقدر بود! در مورد اینترنت هم بعدا می نویسم.

      • ۶۰ مگابایت؟! عجب جاییه این “خارج”!! احتمالا بعد ۶ ماه Bell بهت پیشنهاد ۶ ماهه می ده که با Rogers رقابت کنه! آدم نگرانشون میشه که بخاطر رقابت به نون شبشون محتاج نشن 😉

      • سلام جناب روشناس
        عذر میخوام لطف میکنید ایمیل آقای مصطفایی و یا شماره تماس ایشون رو در اختیارم بزارید من ماه آینده میام تورنتو دنبال مکانی برای اجاره هستم ممنون از مطالبت خوبتون

      • سلام و درود.لطفا شماره آقای مصظفایی را در اختیار بنده هم قرار بدین
        ممنونم از شما

      • سلام و روز بخیر. لطفا شماره آقای مصظفایی را در اختیار بنده هم قرار بدین. برای اقامت بلند مدت نیاز فوری دارم
        ممنونم از مطالب مفید و کمک شما

      • سلام میشه شماره آقای مصطفایی رو بدید؟

  2. سلام
    هر چی تو سایتتو گشتم نتونستم جایی رو پیدا کنم که درباره اینکه چطوری از ایران خونه اجاره کردی توضیح داده باشی .
    در ضمن خیلی ازت متشکرم بابت مطالبی که با حوصله و دقیق مینویسی . واقعا با خیلی از وبلاگهای لوس و بی خاصیت فرق داره البته چون منم کارم نرم افزاره و تهران مرکزی هستم و تقریبا همسن باهاتون بیشتر ارتباط برقرار میکنم

    • امير حسين روشناس

      سلام
      من به دلیل اینکه کسی رو اینجا نداشتم، با کلی مکافات خونه اجاره کردم. یک ایرانی (با عرض معذرت) پفیوز هم به پستم خورد، بابت یک زیرزمین بسیار کوچیک و تنگ، ۱۶۵۰ دلار همون اول بسم الله تیغم زد! برای همین اصلا و ابدا به کسی توصیه نمی کنم که با این عوضی شارلاتان طرف بشه. جهت اطلاعت، قیمت اون زیر زمین خونه پر، ماهی ۸۰۰ دلار بود، یعنی دو برابر قیمت واقعی من رو شارژ کرده بود.
      کی قراره بیایی؟ شرایطت چطوره؟ بهم بگو ببینم می تونم پیشنهاد بدرد بخوری بهت بکنم یا نه.
      راستی وبلاگ من رو چطوری پیدا کردی؟

      • سلام آقای روشناس
        اگه میشه شمار از آقا مصطفایی بزارین یا چیزی ک بتونیم باهاشون در تماس باشیم
        من میخوام بیام میخوام یکی ک قابل اعتماد پیدا کنم .
        اگرم میشه شماره واتساب یا هر برنامه چتی ک دارین بدین ک در ارتباط باشیم که اگه دوس داشته باشین کمک کنین چون اونجا کسیو ندارم ممنون.

      • سلام آقای امیرحسن وقت بخیر ببخشید قبلا مزاحمتون شدم شماره آقایی لطف کردید ایمیل کردید اما متاسفانه بدلیل مشکلات گوشی دیلیت شد

      • اگه اون آدم رو هم معرفی کنید ممنون میشم، همونی که تیغ زن هست

  3. شما بدون توهین به گوگوش، این خواننده محبوب ایرانی هم میتونستید درباره اجاره منزل در تورنتو مطلب بنویسید. فکر نمی کنید کسی که وبلاگ شما رو می خونه ممکنه بهش بر بخوره؟ شما اگه علاقه به کسی ندارید خوب نداشته باشید. با شما کاری کرده که باید در وبلاگتون در باره اون مطلب بنویسید آزادی شما رو محدود کرده؟ پول شما را به دیگری داده؟ شما رو عقب نکه داشته؟ نظر من درباره شخصیت شما با این جمله تغییر کرد. من به وبلاگ شما دیگه سر نمی زنم. میدونم که می گویید به درک، چه بهتر، چه اهمیتی داره و امثال اینها. شاید همین نگرش است که خیلی از ماها رو به مهاجرت و بعد هم به فرار از هموطنان وا می داره.

    • امير حسين روشناس

      دوست عزیز، اینجا وبلاگ منه و محلی برای ابراز عقایدم. من از گوگوش بدم میاد، توی وبلاگ شخصیم هم این رو ابراز کردم. خود گوگوش هم فکر نمی کنم بیاد و این وبلاگ رو بخونه که بهش بر بخوره! در این صورت هم باز عدم علاقه من به گوگوش یا به هر چیز دیگه تحت تاثیر بازدید اون از وبلاگ من قرار نمی گیره. این عقیده منه و شما هم آزادید عقیده خودتون رو داشته باشید. این وبلاگ رو برای به اشتراک گذاشتن تجربیاتم راه اندازی کردم، نه برای حمایت گوگوش و امثال اون.
      بر طبق قوانین کانادا هم توهین به گوگوش هیچ اشکالی نداره!

      • مرسی بابت پست خوبتون ، من هم مثل شما از گوگوش خیلی بدم میاد .

      • مطالب شما بسیار عالی بود… ممنون… ولی چه ربطی به گوگوش داره… یعنی شما تو دنیا فقط با گوگوش مشکل دارید… این توهینه یک جانبتون به گوگوش نشون میده مثلا تتلو رو خیلی دوست دارید یا فرشید و… و… بنظر من گوگوش خوش صداترین و زیباترین خواننده زن ایرانه که هم پاش وجووود نداره و نخواهد داشت… شما حتما فیلکهای زیبایی چون در امتداد شب. ممل آمریکایی, همسفر و…. رو ندیدید وگرنه این حرف رو نمیزدید…

        • امير حسين روشناس

          بر فرض که شما معتقد به بی نظیری گوگوش یا هرکس دیگه ای باشید، دلیلی نداره که من موافق شما باشم. همینطور دلیل نمیشه کسی که از گوگوش بدش میاد عاشق تتلو باشه (خدایی این رو دیگه نفهمیدم چطور نتیجه گیری کردید).
          موضوع این پست و این وبلاگ همونطوری که گفتم چیز دیگه ای بوده و هست. خوش اومدن و بد اومدن از یک خواننده یک امر خیلی خیلی حاشیه ایه. فیلم ها رو هم دیده ام و از هیچ کدوم هم خوشم نیومده (حالا نتیجه گیری نکنید طرفدار اخراجی ها هستم!)

    • دوست گرامی
      من فکر می کنم هدف این وبلاگ و نویسنده اش چیز دیگه ای بوده نه توهین یا طرفداری از یک نفر یا ایجاد محلی برای به چلنج کشیدن این دو دسته. شما نوشتید که به این وبلاگ سر نمی زنید و خودتون جواب های احتمالی رو در نظر گرفتین، فکر نمی کنید اینطوری شخصیت صاحب وبلاگ رو بدون شناخت کافی مورد قضاوت قرار دادید؟ شاید در کنار دلایلی که شما برای فرار از هموطنان ذکر فرمودید، قضاوتهای عجولانه هم از دسته عواملی باشه که ما رو به مهاجرت و فرار از هموطنانمون وا می داره. این جنبه قضیه که یک ایرانی که پیدا شده که داره تجربیات خودش رو به رایگان در اختیار همه می ذاره و ما به جای تشکر، قضاوتش می کنیم رو می ذارم کنار.
      براتون طلب خیر کثیر دارم.

  4. سلام
    خیلی ممنون از توضیحات خوبتون. راستش من هم می خوام از ایران خونه اجاره کنم و برام سئوال بود که چطوری میشه.

  5. نظرتون در مورد آقای محمود شمس چیه؟ می شناسیدشون؟ سایت اسکان هم متعلق به ایشون هستش

    • امير حسين روشناس

      براتون یک ایمیل فرستادم، ترجیح میدم در مورد این به اصطلاح هموطن! اینجا خیلی صحبت نکنم.

    • سلام
      چقدر خوبه هنوز کسایی پیدا میشن که بجای کلا گذاشتن سر هموطناشون به اونا کمک می کنن.
      ممنون و خداخیرتون بده.
      اگر اطلاعاتی از این جناب شمس دارید و اینجا نمیتونید بگید لطفا به من هم بدید.
      من ایرانم و ایشون رو بمن معرفی کردن.
      جوابتون منو به شک انداخت.
      ممنون میشم.
      موفق باشید.

  6. سلام.مرسی که اطلاعاتتون رو شر می کنید.من ماه آینده میام تورنتو.دنبال مشاور املاک بودم که این پست رو خوندم.براتوون مقدوره شماره یا ایمیلی از آقای مصطفایی بهم بدین؟

    • امير حسين روشناس

      سلام.
      براتون ایمیل زدم. فقط توجه کنید که ایشون احتمالا برای مدت کوتاه نمیتونن مردی پیدا کنن. چون اجاره کوتاه مدت اینجا خیلی مشکله. با اینحال میتونید تماس بگیرید باهشون.

      • سلام،
        ممنون از اطلاعات مفیدتون،میشه شماره اقای مصطفایی رو بدید؟

      • با سلام و تشکر از اطلاعات خوبتون من هم قراره که بزودى به اتفاق خانوادم به تورنتو لندینگ کنیم براى اجاره یک ساله میخوایم اقاى مصطفایی کار مارو انجام بده اگر لطف کنید بگویید چطور میتونیم با ایشون تماس بگیریم
        بى نهایت سپاسگزارم

      • سلام چقدر خوب راهنمایی میکنین میشه لطف کنین شماره آقا مصطفی رو برام send کنین،ممنون میشم.

      • سلام مرسی از راهنمایی خوبتون،لطف میکنید شماره آقا مصطفی رو برام send کنید؟

  7. سلام،

    برای دو هفته اخر اگوست به همراه همسرم قصد داریم برای اولین بار لندینگ داشته باشیم . دنبال جایی برای اقامت هستم. اقای مصطفایی رو معرفی کردین. میخواستم اگر امکان داره اطلاعات تماس ایشون رو بهم بدین. ممنونم.

    • امير حسين روشناس

      سلام
      اگر دنبال اقامت برای مدت کوتاه هستید، از خدمات این سایت می تونید استفاده کنید: http://vorud.com اما اگر برای بلند مدت (قرارداد یکساله) می خواهید، بفرمایید تا اطلاعات تماس ایشون رو براتون ارسال کنم.

  8. سلام خسته نباشید میشه لطفا تلفن اقای مصطفایی رو برام ایمیل کنید. ممنون میشم

  9. سلام دوست عزیز میشه شماره اقای مصطفی رو برام بفرستین؟؟

    • سلام

      میشه بفرمایید این محمود شمس

      کی هست و کجا ایا در ایران هست یا کانادا و کارش چی هست ممنون

  10. سلام! و خیلی ممنون از ذکر این همه جزئیات، من هم می خواستم ازتون راهنمایی بگیره برأی اجاره کردن خونه در تورنتو
    اگه لطف کنید شماره آقای مصطفی رو بهم بدین

  11. hi , may I have Mr.mostafa’s phone number plz
    Tnx 🙂

  12. با سلام آرزوی سلامتی موفقیت برای شما می خواستم شماره تلفن آقای مصطفای را برای من ارسال نفرمایید چون تا دوماه دیگر با خانواده به تورنتو خواهیم آمد با تشکر از لطف شما

  13. بادرود خدمت دوست گرامی
    سپاس از بلاگ خوبتون. اونطور که من متوجه شدم شما کلا از اول با مبلغ قابل توجهی خونه ای را اجاره کردید که condo هم بود. در خصوص موارد ارزانتر (یعنی مثلا basement یا …) آیا اطلاعی داری؟ در ضمن اصولا برای اینکه بشه شرایط اپتیمم رو ایجاد کرد شما پیشنهاد کاندو دارید یا اینکه شکل دیگر هم ممکنه؟ در انتها contact آقای مصطفایی رو برام اگه بذارید سپاسگزار خواهم بود.

    • امير حسين روشناس

      بله بیسمنت هم یک گزینه است که میتونید بهش فکر کنید، البته توجه داشته باشید که بیسمنت، همیشه صاحبخونه رو بالای سرتون دارید! و اینکه در تابستون، بسیار سرده، خودتون حساب زمستونش رو بکنید! بغیر از کاندو، رنتال هم یک گزینه دیگه است که می تونید بهش فکر کنید.
      آقای مصطفایی برای اجاره کوتاه مدت کاری نمی تونن بکنن، در صورتی که اجاره بلند مدت مد نظرتونه ازشون کمک بگیرید.

  14. سلام و ممنون برای اطلاعاتی که توی سایت گذاشتید
    من هم اواسط مرداد پرواز دارم ممنون میشم شماره آقای مصطفای رو برام ایمیل کنید
    موفق باشید

  15. سلام شماره آقای مصطفایی را لطفا

  16. بسیار متشکرم از شما برای توضیحات خوبتان. لطفا” امروز برای من ایمیل یا شماره تماس آقای مصطفایی را ارسال کنید . من دو هفته دیگر عازم تورنتو هستم.

  17. سلام .ممنون بابت توضیح و راهنماییهاتون.خدا کنه همه ایرانیا اینجوری به هم کمک کنن.میشه ایمیل آقای مصطفایی رو بفرستین برام.
    موفق باشید
    ممنونم

  18. سلام
    وبلاگتون رو خوندم، واقعا عالی بود تمام اطلاعاتی که من میخواستم گرفتم و خیییلی دعاتون کردم، من و همسرم ٨ سپتامبر می یایم تورونتو و دو هفته اول رو از vorud.com که شما پیشنهاد دادید احاره خواهیم کرد منتها اگر امکانش هست شماره اقای مصطفایی رو برام بگذلرید که برای اجاره بلندمدت مزاحم ایشون بشیم، خیییلی خیییلی از لطفتون ممنون

  19. سلام وتشکر
    لطفا ایمیل و شماره تماس آقای مصطفایی یا هر مشاور املاک مطمئنی که می شناسید رو برای من ارسال کنید.

  20. سلام
    ممنون که با حوصله نوشتید، لطفا شماره آقای مصطفایی را برای من هم ارسال کنید

  21. سلام. ممنون از راهنمایی. امکان داره تلفن آفای مصطفایی را برای من ارسال نمایید؟
    با تشکر فراوان

  22. بسیار متشکرم از شما برای توضیحات خوبتان. خواهشمندم ایمیل یا شماره تماس آقای مصطفایی را برایم ارسال کنید . من ۴۰ روز دیگر عازم تورنتو هستم.

  23. سلام. لطفاً ایمیل یا شماره تماس آقای مصطفایی را برای من هم ارسال کنید.

  24. سلام
    ممنون از مطالب مفیدی که مطرح کردید.
    اگر امکان دارد ایمیل آقای مصطفایی را برایم ارسال کنید .
    باتشکر فراوان

  25. با سلام.
    ممنون از توضیحات کاملتون.
    اگه امکانش هست تماس جناب مصطفایی رو برای بنده ارسال نمایید. ممنون میشم.
    با تشکر فراوان

  26. سلام خیلی ممنون از اطلاعاتی که در اختیار ما میذارید . لطفا اطلاعات آقای مصطفایی رو برای منم ایمیل کنید .

  27. یه درخواستی می خواستم از شما بکنم میتونین ایمیل اقای مصطفایی رو برام بفرستین؟ ممنون

  28. با سلام دوست عزیز . من و همسرم هم تا چند هفته دیگه عازم تورنتو هستیم . خیلی ممنون میشم اگه ایمیل و شماره تماس آقای مصطفایی را برای من بفرستی . بازم تشکر میکنم

  29. سلام . میشه زحمت بکشین اطلاعات تماس با آقای مصطفایی رو به من هم بدهان. خیلی ممنون.

  30. سلام دوست گرامی
    از مطالب مفیدی که گذاشتید کمال تشکر رو دارم .
    اگر محبت بفرمایید شماره تماس و ایمیل جناب مصطفایی رو برای بنده ارسال بفرمایید سپاسگذار میشم .

  31. سلام
    ازمطالب خوبتون بسیار استفاده کردم لطفا شماره اقای مصطفایی رو برام بفرستید
    متشکرم

  32. خیلی عالی بود.

    ممنون. مطمئنا اگه کسی اینجوری در مورد زندگی کردن در ایران می نوشت و ما هم بهش توجه می کردیم زندگی خیلی بهتری داشتیم

  33. با سلام. تشکر از اطلاعات مفیدتون. لطفا شماره آقای مصطفایی رو برام بفرستید.
    ممنون

  34. سلام دوست عزیز،ممنون از مطالب مفیدتون،آیا آقاى مصطفایی در مورد خرید و فروش هم کار مى کنند یا خیر ؟ در هر صورت متشکر میشم اگه شماره تلفن و ایمیل ایشون رو برام بفرستید

  35. سلام آقای امیر حسین
    با تشکر از مطالب خوبتون

    در جستجوی رنتال البته موارد ارزون قیمت و بصورت بلند مدت هستم. البته در تورنتو بنظر شما با فاصله ۲۵ – ۳۰ کیلومتری با مرکز شهر میشه جایی ارزونتر رو پیدا کرد؟ نظرتون درباره حومه شهر چیه؟
    مثلا Burlington appleby

    • امير حسين روشناس

      برلینگتون. آقا خیلی جای باحالی بود! یک بار رفتم و کلی حالش رو بردم، اما فقط برای تفریح!
      واقعش اینه که اگر بخواهید حومه زندگی کنید، حتما باید ماشین داشته باشید و حتما مخارج رفت و آمدتون خیلی بالا خواهد بود. مثلا از برلینگتون به تورنتو باید سوار قطار Go یا VIA بشید که فکر می کنم هر مسیرش بالای ۱۰ دلار میشه (این صفحه رو ببینید، مقصد رو بزنید داون تاون تورنتو، ایستگاه یونیون). تازه برسید تورنتو، باید یک هزینه دیگه بدید بابت انتقال داخل خود تورنتو. ماشین هم داشته باشید، بغیر از هزینه استهلاک و بنزین و بیمه که وحشتناک و سرسام آوره، باید وقتی وارد تورنتو میشید فکر هزینه و پیدا کردن جای پارک هم براش باشید.

  36. سلام مطالبتون بسیار مفید بود ممکنه شماره و ایمیل آقای مصطفایی رو برای من ارسال بفرمایید ضمنا مناطق خوب و با دسترسی مناسب برای زندگی یک خانواده در تورنتو رو میشه معرفی کنین میخوام ببینم در کدام مناطق باید دنبال خانه بگردیم.

  37. سلام
    من ١٢ مارچ میام تورنتو و چون کسی رو اونجا ندارم، دارم تلاش می کنم از ایران یه استودیو برای مدت سه ماه، اجاره کنم.
    امروز مفصل با آقای ایمان شمس، برادرزاده آقای شمس، صحبت کردم.
    میشه لطفاً اگه در مورد ایشون نکته ای هست بفرمایید.
    همینطور اگه در زمینه اجاره استودیو می تونید کمکم کنید، ممنون میشم.
    بسیار سپاسگزارم که راهنمایی می کنید.

  38. سلام
    ممنون از راهنمایی های موثر شما دوست گرامی. من ماه می ۲۰۱۶ میخوام بیام و بمونم وبنظر شما منطقه ریچموند هیل کاندو مناسب قیمت میتونم پیدا کنم لطفا راهنمایی فرمایید. آیا اقای مططفی را معرفی میفرمایید؟

    • امير حسين روشناس

      منظورتون از قیمت مناسب چیه. ممکنه از نظر من ماهی ۱۵۰۰ دلار مناسب باشه از نظر شما خیلی گرون. سوالتون خیلی کلیه.

  39. سلام
    معذرت . درست فرمودید سوالم کلی بود. منظورم یه کاندو مبله در حدود تا ۱۰۰۰ دلار.
    ضمنا آیا اقای مططفی را معرفی میفرمایید؟
    ممنونم

    • امير حسين روشناس

      آقای مططفی نه، مصطفایی.
      با اون قیمت فکر نمی کنم حتی رنتال هم پیدا بشه توی تورنتو.

  40. سلام اگر ممکن هست شماره این اقای مصطفایی یا اشخاصی دیگر که در ییدا کردن مکانی مناسب در محله های ریچموندهیل -مرخام-وگان و نورث یورک میتونن کمک کنن را برام بفرستید
    ممنون

  41. ببخشید قصد بی احترامی به کسی را نداشتم منظورم همین اقای که صحبتش رو کردیدبود
    من هیچ وقت نگارشم بی غلط نبوده مخصوصا الان که از وطن دور هستم

  42. با عرض سلام و تشکراز لطف و زحمتی که کشیدید لطفا تلفن و ایمیل آقای مصطفایی را برایم ارسال فرمایید متشکرم

  43. عالی بود، راستش من گرفتار یه مشاور بودم که خیلی با بی مسوولیتی هاش من رو نگران کرده بود با خوندن مطلب بسیار مفید شما خیلی خیالم راحت شد که همه چیز رو دیگه میدونم.
    بسیار ممنونم

  44. توی فرم قرارداد همه امضا کردند، ایجنت ما فقط اسم و آدرس و تلفنش هست و امضا نکرده،
    الان متوجه شدم، مشکلی پیش نمیاد؟ کسی میتونه کمک کنه؟

    • امير حسين روشناس

      ازش می تونید درخواست کنید امضا کنه، چیز خاصی که نیست.

      • درخواست کردیم هنوز جوابی نداده، کلا هیچ اطلاعات درستی به ما نداده و جواب ما رو خیلی دیر به دیر میده،
        حتی حاظر میست برای تحویل خونه با ما بیاد و میگه چیزی نیست برید خودتون کلید رو تحویل بگیرید.
        واقعا خیلی اذیت میکنه با بیتوجهی هاش

  45. سلام مرسی ازتوضیحاتی که میدین ماهم تاچند وقت دیگه عازم هستیم میخواستم بدونم وضعیت کارودرآمداونجا چطوره ولطفاشماره آقای مصطفایی روبرام بفرستید

    • امير حسين روشناس

      سوالتون خیلی کلیه! یکی همین سوال رو ازتون در مورد ایران بپرسه چی جواب میدید؟

      • بله شمادرست میفرمایید منظورم ازنظرتورم واقتصاداونجا هست مثلادرایران قشرمتوسط به سختی زندگی میکنندمخصوصاازنظراجاره خانه که نسبت به درآمدسنگین است اونجاچی اگه بایه پول متوسط واردبشیم میتونیم ازپس مخارج واجاره خانه بربیایم ؟مااقامت ۵ساله گرفتیم ممنون میشم اگه شماره آقای مصطفایی روبرام بفرستید

        • امير حسين روشناس

          شماره رو براتون میفرستم. در مورد اجاره خونه ها هم قبلا توضیح دادم، اگر دنبال آپارتمان با تعریف ایران هستید، ماهی حداقل ۱۵۰۰ دلار برای یکخوابه.

  46. با سلام،
    لطفا شماره و إیمیل آقای مصطفایی را هم برای من إرسال فرمایید

  47. سلام و روز به خیر. ممنون از اطلاعات مفیدتون. من الان ۲ هفته ست که تورنتو هستم و دارم دنبال خونه می گردم. اگه آپارتمان دو خ،ابه برای دو تا خانم با قیمت ۱۲۰۰-۱۴۰۰ سراغ دارید ممنون میشم اطلاع بدید.

    جناب روشناس لطفا شماره آقای مصطفایی رو لطف کنید و به من بدید.

  48. می شه شماره ی ایجنت آقای مصطفایی رو برای من إرسال کنید. ممنون

  49. سلام میشه شماره اقای مصطفایی رو برام برستید ضمنا من و بجه ام به زودی داریم میایم تورنتو ولی مساىلی که قبل از ورود باید بدونیم رو اطلاعات نداریم منو راهنمایی کنید ممنون میشم

  50. با سلام،
    لطفا شماره و إیمیل آقای مصطفایی را هم برای من إرسال فرمایید

  51. من از همین جا دست شما رو میبوسم که به فکر راحتیه هم وطن هاتون هستید .
    واقعاً شما نمونه بارز یک آریایی هستید.
    ممنون از راهنماییتون اگر ممکنه شماره اقای مصطفایی رو لطفاً به من هم بدید

    • امير حسين روشناس

      خواهش می کنم، آدرس ایمیل شما اشتباه وارد شده و ایمیلی که براتون فرستادم برگشت خورد.

  52. سلام وقت بخیر
    ممنونم از مطالب مفیدی که با ما share میکنید.
    لطفا اگر سایتی برای اجاره موقت خانه یا سوییت (در حد یکی دو هفته ) میشناسید معرفی کنید و بی زحمت شماره یا ایمیل آقای مصطفایی برای من بفرستید ( البته میدونم ایشون برای کوتاه مدت اقدام نمیکنن)…..ممنونم

  53. سلام
    ممنون میشم اگر شماره آقای مصطفایی را برایم ارسال فرمائید.

  54. سلام و ممنون از مطلب مفیدتون اگر امکان دارد شماره آقای مصطفایی را برایم ایمیل کنید.

  55. سلام
    وقت به خیر. من ۱۹ آگوست میام تورنتو.آقای شمس رو بهم معرفی کردن که ایشون قیمت بالیی رو برای بیسمنت به من ارائه کردن. اگر لطف کنید شماره آقای مصطفایی رو به من بدین ممنون میشم.

  56. ببخشید میشه لطفا شماره تماس اقای مصطفایی رو برای من ارسال کنید ، ممنونم.

  57. شماره آقای مصطفایی؟

  58. سلام
    لطفا شماره آقای مصطفایی رو برای من بفرستید.
    متشکرم

  59. سلام
    لطفا شماره تماس آقای مصطفایی رو برای من هم بفرستیدو ممنونم

  60. سلام.و ممنون از اطلاعات خوبی که گذاشتید
    من اوایل فوریه ۲۰۱۷از ایران میام تورنتو.بنظر شما واسه یه زوج که قصد تحصیل رو هم دارن و احتمال زیاد در کالجSenecaتصمیم به درس خوندن دارن،کدوم قسمت تورنتو رو پیشنهاد میکنید.البته هزینه اجاره خیلی زیاد نباشه(منظور من از خیلی زیاد ۱۲۰۰تا ۱۶۰۰:(هست)
    باز هم ممنونم ازتون:)

    • امير حسين روشناس

      با اعدادی که گفتید فکر می کنم سمت نورث یورک می تونید کاندوی مناسب پیدا کنید. کاندوهای دان میلز و شپرد منطقه خوبی هستند که به کالج هم نزدیکن. کاندوهای خیابون فینچ هم گزینه مناسب بعدیه.
      خود کالج سنکا تا جایی که می دونم یک سری سوییت دانشجویی داره، تحقیق کنید ببینید شرط استفاده از اونها چیه. بسیار مرتب و تمیز هم هستند.

      • دوست عزیز از پاسختون بینهایت ممنونم.

      • سلام و ارادت خدمت هموطن عزیزم، مرسی از مطالب با صداقت و شفافتون، میخواستم بپرسم توی تورنتو با هزینه پایین در حد ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰دلار آیا میشه آپارتمان کاندو اجاره کرد?واینکه اگه میشه ویژگی های خونه به چه صورتی میشه?

  61. دوست عزیز سلام
    ممنون از راهنمایی شما
    من اخر سپتامبر با همسرم به تورنتو میام
    اگه ممکنه شماره اقای مصطفایی رو برام بفرستین
    متشکرم

  62. سلام
    لطفا شماره تلفن آقاى مصطفایى رو برام بفرستین
    ممنون

  63. فکرکنم خودبنگاه های اونجاخم اِنقدردقیق ومفصّل تویح ندن.باریک!!!!

  64. دوست عزیز سلام

    ممنون بابت راهنمایی ها و توضیحات خوبتون، من و همسرم اواسط نوامبر به کانادا میآیم برای سه ماه ، بهمون پیشنهاد شده در منطقه نورت یورک خونه بگیریم که برای تازه واردها بهتره، لطفا گه اطلاعاتی در مورد اینکه از چه منابعی میشه اطلاعات آپارتمان یا کاندو تو این منطقه رو بدست آورد رو دارید ،برامون بنویسید ، سپاسگزارم

  65. سلام. من به زودی عازم تورنتو هستم. لطفا شماره و ایمیل آقای مصطفایی روبه بنده هم ارسال بفرمایید. ممنون

  66. سلام، دوست عزیز من بزودی عازم تورنتو هستم که اگر محبت فرمایید شماره تماس و إیمیل آقای مصطفایی را برأی اینجانب إرسال بفرمایید . قبلا از لطف شما تشکر میکنم .

  67. سلام و ارادت و متشکرم بابت مطالب خوب شما، میخواستم بپرسم با توجه به اینکه تازه قصد مهاجرت به تورنتو رو دارم، آیا با حدود ۱۲۰۰ دلار هم میشه جایی برای زندگی در حدی که اصطلاحا سرش به تنش بیارزه پیدا کرد?

  68. البته در رابطه با بحث اشتغال برای تازه واردین هم میخواستم سوال بپرسم. خوشحال میشم راهنمایی بفرمائید.

  69. اینکه در آغاز ورود با توجه به اینکه زبانم متوسطه و قوی نیست میتونم اونجا پیش ایرانی ها کار پیدا کنم?واسه بله با چقدر حقوق?

  70. اگه جواب بله هست با چقدر حقوق?

  71. سلام. ممنونم از اطلاعاتی که شیر کردین. با توجه به هزینه اجاره که برای دانشجوی دکترا بنظر زیاد میاد، شما خوابگاه رو پیشنهاد میدید یا نه؟ دانشگاه تورنتو، یو اف تی

    • امير حسين روشناس

      من در مورد خوابگاه اطلاعات زیادی ندارم. فقط خوابگاه کالج سنکا رو دیدم که واقعا تر و تمیز و خیلی عالی بود. در مورد بقیه باید از کسانی که از امکانات اونجا استفاده کرده اند سوال کنید.

  72. سلام
    لطفا شماره تلفن آقاى مصطفایى رو برام بفرستین
    ممنون

  73. سلام میشه لطفا شماره آقای مصطفایی رو برام بفرستید

  74. با سلام و تشکر بابت اطلاعات مفیدتون. ممنون میشم اگه لطف کنید و اطلاعات تماس آقای مصطفایی رو برام بفرستید.
    (برای اجاره یک ساله میخوام ازشون کمک بگیرم)

  75. سلام و ممنون از اطلاعات خوبتون در این پست

    خواستم اگه ممکنه شماره تلفن و ایمیل آقای مصطفایی رو برای من بفرستید. چون من هم عازم تورنتو هستم و با توجه به اینکه دفعه قبل که اونجا بودم یه به اصطلاح هموطن بابت اجاره یک بیسمنت با حداقل امکانات از من کلاهبرداری کرد، واقعا اینبار به کمک یه مشاور املاک منصف و متعهد نیاز دارم.

  76. سلام. لطفا آدرس آقای مصطفایی را برای من هم بفرستید. ممنون

  77. سلام
    با تشکر بابت اطلاعاتی که نوشتید
    لطفا شماره اقای مصطفایی رو برام بفرستید

  78. سلام. اطلاعات خوب و بجایی را نشر دادید. من هم عازم تورنتو هستم. ممنون میشم که آدرس و تلفن آقای مصطفایی را برای من هم بفرستید.
    با تشکر

  79. سلام
    لطفا شماره اژانس مطمن رو واسم ارسال کنید

  80. با سلام واحترام.لطف کنید شماره اقای مصطفایی بفرستید

  81. با سلام،
    لطفا شماره و ایمیل آقای مصطفایی را برای من ارسال فرمایید.
    ممنون

  82. سلام . ممنون از نوشته های زیباتون . خانم من و پسرم برای سپتامبر یا ژانویه باید بیان کانادا و احتمالا ونکوور . اگه امکان داره شماره تماس و ایمیل آقای مصطفایی رو ارسال کنید برای اجراه خونه باهواشون تماس بگیرم . ممنون

  83. عرض سلام
    ممنون بابت اطلاعات خوبتون
    میشه لطفا شماره و ایمیل آقای مصطفایی را برای من ارسال فرمایید.
    ممنون

  84. سلام
    لطفا شماره و ایمیل آقای مصطفایی را برای من ایمیل کنید.
    با تشکر

  85. سلام اقای روشناس با تشکر از این وبلاگتون .من الان در ترکیه زندگی میکنم ایا شما در مورد پناهندگی برای کانادا اطلاعاتی دارید ؟ ضمنا در حومه شهر تورنتو حداقل اجاره یک اپارتمان یک خوابه چقدر است ؟ ممنونم

    • امير حسين روشناس

      دز مورد پناهندگی اطلاعی ندارم. منظورتون از حومه تورنتو کدوم مناطق میشه؟‌ فکر می کنم زیر ماهی ۱۵۰۰ دلار دیگه کاندو پیدا نمیشه.

  86. سلام ، میشه لطف کنید و تلفن آقاى مصطفایى رو بمن بدید . من براى یک سال یا بیشتر دنبال کاندو هستم . با سپاس

  87. سلام میبخشید میشه شماره املاک رو به من هم بدید چون بنده هم اونجا کسی رو نمیشناسم

  88. حميد رضا حافظ پل

    سلام اقای روشناس ممنون از وبلگ خوبتون اگر میشه شماره تماس اقای مصطفایی رو هم برای من ایمیل کنید خیلی ممنونم تتدرست باشید

  89. سوال دیگه اینکه با پاسپورت اتریشی (اتحادیه اروپا )گرفتن اقامت در کانادا

    ساده و راحت است یا اینکه مشکلات خودش رو دارد ،،،،،ممنون

    • امير حسين روشناس

      اقامت از چه راهی؟ داشتن پاسپورت ایرانی و غیر ایرانی تفاوتی در روال پرونده شما نداره.

  90. مسعود عربزاده

    سلام لطفا شماره آقای مصطفا یی را برای من هم بفرستید سپاسگذارم

  91. سلام
    خیلی ممنون از اطلاعات مفیدی که در اختیار ما می گذارید. ممنون میشم شماره آقای مصطفا یی را برای من ایمیل کنید.
    با تشکر فراوان

  92. سلام و خسته نباشید
    شماره آقای مصطفایی را میخواستم. ممنون

  93. سلام خسته نباشید من هم ۲ ماه دیگه به تورنتو میام میشه شماره اقا مصطفایی به منم بدید

  94. با سلام . ضمن تشکر از اطلاعاتی ک در اختیار گذاشتید .شماره تلفن و ایمیل اقای مصطفایی رو میخواستم . سپاس

  95. سلام
    وبلاگتون رو خوندم، واقعا عالی بود تمام اطلاعاتی که من میخواستم گرفتم من و همسرم و دوتا بچه ها می یایم تورونتو و دو هفته اول رو از vorud.com که شما پیشنهاد دادید احاره خواهیم کرد منتها اگر امکانش هست شماره اقای مصطفایی رو برام بگذارید که برای اجاره بلندمدت مزاحم ایشون بشیم، خیییلی خیییلی از لطفتون ممنون

  96. سلام
    لطفا شماره تلفن آقاى مصطفایى رو برام بفرستین
    ممنون

  97. سلام

    ممنون می شوم تلفن و ایمیل اقای مصطفایی را برای من بفرستید.

    با سپاس

  98. سلام ، لطف میکنید شماده و ایمیل اقای مصطفایی رو برام ایمیل بزنید.

    با تسکر

  99. سلام
    لطفا شماره و ایمیل آقای مصطفایی رو بهم بدید.
    ممنون

  100. سلام . مطالب عالی هستند. ممنون. ما هم عازمیم. لطفا ایمیل آقای مصطفایی رو برام ارسال کنید. نمیدونم میشه از تهران خونه گرفت. استرس داریم

  101. سلام شماره آقای مصطفایی رو لطفا برام ارسال کنید.

    من یه سوال دیگه دارم به نظرتون شهر کینگستون هم شرایط اجاره دادنش همینطوره مثل تورنتو سخته و خشن؟؟
    من پذیرش دارم از کویینز و رایرسون و ویزام اومده با خانمم تا اواسط آگوست میایم کانادا نمیدونم کدوم شهر رو انتخاب کنم. این شرایط سخت اجاره تورنتو نگرانم کرده.

  102. سلام
    من برای ده روز تو McMahon خونه میخوام راهنمایی میکنید
    از ۲۴ آگوست
    ممنون

  103. سلام خیلی ممنون از وبلاگ خوبتون ماه آینده با فرزندم ساکن شهر وان تورنتو میشوم لطفا شماره تماس آقای مصطفایی رو بدین.

  104. شایان کنعانی

    از اطلاعات واقعا ممنونم عالی بود بعله نه تنها کانادا کلا ملت ایران تو سراسر جهان کلاهبرداری دوست دارن
    ممنون میشم یه راه ارتباطی از اقای مصطفایی برام ایمیل کنید
    همچنین به جز این وبلاگ اگ میشه جدا از اینجا باهاتون ارتباط برقرار کنم چون یه سوال تخصصی داشتم که چئن شما بلاخره الان کانادا هستید بهتر میدونید ممنون سپاس گذارم

  105. باسلام ، از راهنمایی و توضیحاتی که دادید متشکرم ، اگر در مورد کشور کانادا و شهر تورنتو توضیحاتی اجمالی بدهید کمال تشکر را دارم و اگر وکیل خوبی که بتواند کارهای اقامت رو در کانادا انجام بده و ایمیل یا شماره تلفن آقای مصطفایی ، ایمیل یا شماره خودتان هم اگه مشکل نداره بفرستید ، چون شما در کانادا زندگی میکنید چند تا سوال دارم ، متشکرم

  106. سلا م دوست عزیز اقای روشناس . ممنون از راهنمای . من قصد مهاجرت به کانادا رو دارم به چه صورت میشه این کارو انجام داد خب من چندین مهارت دادم مثل برق صنعتی والکترونیک ، هوشمند سازی ساختتان ، طب سنتی و سوزنی و … یه سری طرح و ایده هم دارم که نمیدونم چطوری ارائه بدم اونجا و ثبتش کنم و اجاره مسکن شماره این دوستتون اقای مصطفایی رو هم لطف کنید . با تشکر

  107. با سلام

    اولا بابت پست های بسیار مفیدتون هم در وبلاگ و هم در گروه تلگرام بسیار تشکر میکنم.

    در ضمن اگر محبت بفرمایید و تلفن اقای مصطفایی رو برام میل کنید خیلی ممنون میشم.

  108. با درود اقای روشناس خیلی از اطلاعاتی که دادید ممنونم
    و اگر ممکن شماره تماس جناب مصطفایی رو برام میل کنید بازم تشکر عالی بود.

  109. سلام، امکانش هست شماره تماس جناب مصطفایی رو برای منم ایمیل کنید. ممنون ازتون

  110. سلام واقعا خسته نباشی اگه میشه اطلاعت اقای مصطفایی رو برای من هم بفرستین

  111. سلام، هم وطن های عزیز من اصل مطلب رو ول کردن و به جمله اولگیر دادند…. اقا منم خوشم میاد از بعضی اهنگاهش اما ناراحت نمیشم کسی خوشش نیاد !!!

    بگذریم، ممنون دوست عزیز بابت راهنمایی،ایا اطلاعاتی در مورد اجاره house هم دارید؟ ممنونم میشم در مورد اونم بنویسید

  112. یه نقطه مشترک دیگه. من هم صدای گوگوش رو دوست ندارم 😀
    امیرحسین جان سوال (طبق معمول هر پست که میخونم!!) :
    ۱- قیمت‌های اجاره توی vorud.com با اجازه بلند مدت مثلا یکساله تفاوت داره؟ منظورم اینکه vorud چون کوتاه مدته گرونتر حساب میکنه و اجاره یکساله ارزونتر در میاد آیا؟
    ۲- شما یا دوستان شما با vorud کار کردین و تجربه خوب/(خدای نکرده) بدی باهاشون دارید؟

    • امير حسين روشناس

      من کار نکرده ام باهشون ولی بنظرم قیمتهاش اون زمانی که مقایسه می کردم خوب بود. طبیعیه که بخاطر اجاره کوتاه مدت، قیمتش کمی از عرف بالاتر باشه.

  113. سلام میشه إیمیل آقاى مصطفایى رو برام بفرستید

  114. سلام آقای روشناس
    ممنون بابت اطلاعات خوبی که دز زمینه اجاره مسکن در تورنتو در اختیار گذاشتید میشه محبت کنید شماره تماس یا هر راه ارتباطی که امکانش هست رو با آقای مصطفایی در اختیار بنده بذارید چون من و همسرم و دوتا دخترام ۲۶ دسامبر میایم تورنتو و میخوایم که یه آپارتمان اجاره کنیم حداقل برای یکسال . ممنون میشم از همکاریتون

  115. با سلام و تشکر فراوان بابت اطلاعاتتون
    من به امید خدا پایان سال تحصیلی با خانواده به تورنتو میام برای سکونت بلند مدت میخواستم ببینم خرید خونه بهتره یا اجاره کردن؟؟
    اگر براتون زحمت نمیشه شماره تماس اقای مصطفی رو برای من هم ارسال کنید خیلی ممنون میشم

    • امير حسين روشناس

      مسلما خرید خونه بهتره ولی بهتره اول تشریف بیارید و یک مدتی اینجا زندگی کنید تا با محله ها و شرایط آشنا بشید، بعد اقدام به خرید کنید.

  116. سلام
    از اینکه تجربیاتتون رو در اختیار هم وطن هاتون قرار میدین ممنونم. وبلاگتون و ادبیات نوشتاری تون خیلی جالبه. من از قسمتی که در مورد حسابهای بانکی و این قسمت که در مورد اجاره آپارتمان بود خیلی استفاده کردم.
    میشه لطفا شماره و ایمیل آقای مصطفایی رو برای من هم ارسال بفرمایید؟ ممنونم

  117. واقعا از شما هموطن عزیز سپاسگزارم که اینقدر وقت گذاشتید و نوشتید، واقعا جای قدردانی و سپاس داره، امید وارم همیشه شاد و خرم باشید، واقعا مطالب خوبی رو اشاره کردید ، و باعث شدید در هیاهوی قبل از سفر به کانادا ، مسافر فدری بیشتر چشمشو باز کنه که چه چیزی ممکنه پیش بیاد

  118. با سلام

    ممنون از مطلب مفیدتون
    لطفا شماره آقای مصطفایی را برای ایمیل بنده می فرستید؟

  119. با سلام، ممنون إز توضیحات خوبتون، بسیار تشکر میکنم اگر شماره تماس و إیمیل آقای مصطفایی رو برأی من هم بفرستید.

  120. سلام من برای اجاره اپارتمان واجاره محل کار میخواستم از اقای مصطفوی مشورت بگیرم لطفا شماره تماس مرحمت بفرمایید با تشکر

  121. سلام وقت بخیر
    ممنون از توضیحات دلسوزانه شما
    لطفا شماره تماس اقای مصطفایی رو برام بفرستید برای اجاره
    سپاسگذارم

  122. سلام
    من تو سایت vorud یک خوابه ۱۴۰$ دیدم
    حقیقت داره؟
    ی لحضه خوشحال شدم

  123. سلام ، شماره اقای مصطفایی رو اگه امکان داره میفرستید؟!
    با تشکر

  124. سلام دوست عزیز میشه لطفا شماره یا ایمیل آقای مصطفایی رو واسه من بفرستید ممنونم

  125. سلام آقای روشناس
    ممنون بابت توضیحات کامل تون
    لطفامیشه شماره و اطلاعات تماس آقای مصطفایی رو برای من بفرستید ،ممنونم

  126. سلام وققتون بخیر با تشکر از اینکه وقت گذاشتین و اینطور ریز توضیح دادین. من برای دوره تحقیقاتی از دانشگاه تورنتو پذ یرش گرفتم و قراره شهریور ماه به تورنتو بیایم با همسرم و دختر۴ ساله ام. لطفا در گرفتن خانه کمکمان میکنید؟

    • امير حسين روشناس

      اگر بخواهید می تونم اطلاعات تماس آقای مصطفایی رو در اختیارتون قرار بدم.

      • سلام ممنون از طلاعات خوبتان .من مرداد ماه میخواهم بیام تورنتو لطف میکنید شماره آقای مصطفایی را برایم ایمیل نمایید. مرسی

  127. سلام. من ۶ ماهه دیگه میخوام همراه با همسرم که ویزای دانشجویی داره بیایم کانادا، میشه لطفا بهمون بگید تا رسیدیم اونجا باید کجا بریم؟ تلفن آقای مصطفایی رو هم بهمون میدین؟ ممنونم.

  128. درود به شما برای این مطالب پر بار تون
    اگه اشکال نداره میخواستم بدونم از وقتی که شما به کانادا مهاجرت کردید تا همین تاریخ قیمت اجاره مسکن تغییری هم کرده یا نه؟
    سپاسگزارم

    • امير حسين روشناس

      بعععععععله تا دلتون بخواد. جایی که من اجاره کرده بودم ۱۴۵۰، الان زیر ۱۸۰۰ دلار نیست. عرفش ۱۹۰۰ به بالا.

  129. سلام
    ممنون که اطلاعات و تجاربتون را به اشتراک میزارید. برای اجاره خونه چند تا سایت انگلیسی زبان هم به ما معرفی شده نظر شما چیه ؟
    ۱- http://www.airbnb.com/
    ۲-https://www.kijiji.ca/
    ممنون میشم اگه اطلاعاتی دارید بهمون بگید. مدرسه پسرم توی مرکز شهره jarvis collage اونجا خونه چه جوری ؟

    • امير حسين روشناس

      سایتهای دیگه ای هم وجود دارند، مثل viewit.ca. کی جی جی مثل سایت دیوار خودمونه، همه چیز توش پیدا میشه از جمله خونه. Airbnb هم برای خونه مبله و اجاره کوتاه مدت بیشتر استفاده میشه.

      • ممنون از راهنمایی شما. اگه ممکن هست آدرس ایمیل آقای مصطفایی را برای من بفرستید.

        ممنون از وقتی که می گذارید.

      • متین اسلامی

        سلام وقتتون بخیر ممنون از توضیحاتی که با حوصله و جزء جزء نوشتید، امکانش هست شماره آقای مصطفایی یا ایمیلشونو برام بذارید اواخر مرداد ما به تورنتو می آییم و قصد اجاره بلند مدت داریم ، ممنونم ازتون

  130. با سلام اگر امکانش هست لطفا شماره تماس آقای مصطفایی رو برای من ایمیل کنید. تشکر می کنم بابت تمام مطالب خوووب و دقیق شما. بسیار عالی و کمک رسان بود.

  131. با سلام در صورت امکان شماره تماس یا ایمیل آقای مصطفائی را برای اینجانب ارسال بفرمایید . با سپاس از توضیحات و راهنمایی کاملتان

  132. سلام تشکر بابت توضیحات کافی.ایمیل وسکاره تماس آقای مصطفایی را ارسال بفرمایید ممنون میشم

  133. غلامرضا داودی

    با سلام و تشکر از توضیحات ارزنده شما ,

    لطف بفرمایید, در صورت امکان ایمیل و شماره تلفن اقای مصطفایی را برایم ارسال نمایید.

  134. دوست عزیز سلام و سپاسگزار از مطلب بدردبخورتون ممنون میشم شماره آقای مصطفایی روبرای من هم ایمیل کنید. با تشکر

  135. ریحانه عسکری

    با سلام، خواستم اگر امکانش باشه شماره تلفن و ایمیلی آقای مصطفایی را برایم ارسال نمایید. با تشکر

  136. سلام . زحمت ارسال شماره اقای مصطفایی را هم برای من می کشید ، ممنون میشم

  137. سلام میشه لطفا شماره اقاى مصطفایى را برایم ارسال کنید؟

  138. سلام جناب روشناس
    میشه لطفا شماره آقای مصطفایی رو برای من هم بفرستید
    ممنون

  139. سلام ممنون از اطلاعاتی که دادید من اقدام کردم واسه ویزا الان حدود ۴۰ روز هنوز جواب نیومده میشه شماره آقای مصطفایی رو واسم بفرستید .

  140. سلام و سپاس از وبلاگ خوبتون، اگه براتون مقدوره ایمیل یا شماره تماس جناب مصطفایی رو برای بنده هم ارسال کنید، متشکرم

  141. سلام ممنون از وبلاگ خوبتون کامل و مفصل توضیح میدید
    ممنون میشم شماره و آدرس آقای مصطفایی رو برام بفرستید برای یکی از دوستانم می خوام که اخیرا ویزا گرفته .
    من و همسرم خیلی مشتاقیم بیایم ولی اینجا هر دو شاغلیم و حقوق نسبتا خوبی داریم می ترسیم اونجا از عهده مخارج برنیایم و مجبور بشیم تمام سرمایه مون رو هزینه کنیم .
    شما الان راضی هستید؟ همسرم تو سایت کاریابی فرم پر کردن و چندتا درخواست کار مرتبط با شغلشون براشون ایمیل شده ،ایمیل ها رو جواب دادن و رزمه پر کرده ولی متاسفانه خبری نشده به نظرتون اگه حضوری بیاداونجا تاثیر بیشتری نداره چون ایشون از نظر علمی و سابقه کار قوی هستن و تقریبا به زبان انگلیسی هم‌ مسلط

    • امير حسين روشناس

      مسلما حضور داشتن در اینجا خیلی متفاوت تر از حضور در ایرانه، البته به رشته شغلی و خیلی مسائل دیگه هم بستگی داره. زبان انگلیسی رو هم باید کاملا مسلط باشن.
      ایمیلی که دادید هم برگشت خورد!

  142. سلام
    اگر امکان داره راه تماس با آقای مصطفایی رو برام بفرستید ممنونم

  143. سلام و ممنونم از راهنمایی های خوبتون
    من و پسرم عازم کانادا هستیم
    میشه لطفا شماره آقای مصطفایی رو بهم بدید ؟
    و لطفا اگر کسی رو که مثل ایشون با انصافه در خصوص تهیه خانه کوتاه مدت بهم معرفی کنید ؟
    ممنون میشم از راهنمایی شما بزرگوار

  144. باسلام و احترام . میشه لطفا شماره تلفن آقای مصطفایی در تورنتو برام بگذارید. با تشکر فراوان

  145. سلام لطفا شماره یا ایمیل اقای مصطفایی رو برای من ارسال کنید .
    متشکرم

  146. سلام، ممنون بابت پست آموزشی. از چند ماه قبل از سفر بهتره بگردیم دنبال خونه؟ میتونم شماره ی آقای مصطفایی رو داشته باشم؟

  147. مریم شوشتری

    سلام و خسته نباشید و سپاس از شما بابت اطلاعات مفیدتون.
    من برای پسرم دنبال خونه اجاره ای هستم و پسرم در حال حاضربه مدرسه فیوچر اسکول میره و ما دنبال منزلی برایش هستیم که پیاده رویش ماکزیمم ۵ دقیقه با مدرسه باشه. این آدرسی هست که الان در آنجا ساکن است
    میخواستم اگر براتون امکان داره راهنمایی بکنید و اگر جای مناسبی سراغ دارید که در این محدوده باشه با هزینه ماهانه حدود ۹۰۰ دلار کانادا به ما معرفی کنید.یا کسی رو که زبان ما رو بلد باشه و بتونه کاری برامون انجام بده و کمکمون کنه .

    • امير حسين روشناس

      من آدرس شما رو حذف کردم بدلیل حفظ privacy شما.
      منظقه ای که اشاره کردید، بیشتر خونه های حیاط دار (هاوس) هست و آپارتمان نداره. یعنی تنها گزینه های شما برای اجاره، زیر زمین یا کرایه کل یک خونه است. کل خونه که خیلی سنگین میشه ولی حتی زیرزمینش هم زیر ۱۵۰۰ دلار در ماه نیست. از طرفی آپارتمان در محدوده تورنتو و تورن هیل، بدلیل مرغوبیت مکانی و راحتی دسترسی، بعید می دونم زیر ۱۸۰۰ یا ۲۰۰۰ دلار چیزی بشه پیدا کرد. خودتون اگر سایت https://www.realtor.ca رو برای موارد اجاره ای در محدوده ای که اشاره کردید، نگاه کنید متوجه عرض من خواهید شد.

  148. علی محمدزاده

    سلام و سپاس از راهنماییتون. ممنون میشم شماره آقای مصطفایی رو برای من ارسال بفرمایید.

  149. سلام جناب روشناس

    ممنون از بلاگ خوبتون

    من یک سایت ملک یابی رایگان به زبان فارسی در کانادا برای اجاره در کانادا پیدا کردم که میخواستم اگه اجازه بدین معرفی کنم که دوستانی که مثل من دنبال اجاره هستند راحت بشند

    ادرس سایت https://www.melk.ca هست که تمامی اگهی ها توش برای اجاره زده شده

    با تشکر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*